Často kladené otázky

Aktuálně

Jak se změnilo Ulož.to Disk 1. 12. 2023?

1. 12. 2023 došlo k výrazným změnám ve fungování cloudového úložiště Ulož.to Disk. Změny jsou vynucenou reakcí na přicházející evropskou legislativu označovanou jako DSA.
Služby cloudového úložiště jsou od pátku 1. 12. 2023 přístupné pouze registrovaným uživatelům. Nově je obsah přístupný pouze těm uživatelům, kteří jej na úložiště sami nahráli.
Pokud za nových podmínek nemají platící uživatelé zájem službu nadále využívat, mohou své účty ukončit, nebo převést na bezplatný plán FREE.

Další informace pro novináře najdete zde.

A co moje soubory, jsou stále v bezpečí?

Soubory, které jste si jako uživatel nahrál nebo nahrajete Vám budou samozřejmě přístupné i nadále. Doporučujeme zkusit i naše aplikace pro lepší zálohování z různých zařízení, které jsou dostupné pro platformy Windows, Android a iOS.

Jak si mohu koupit Datový balíček?

Už nijak, prodej Datových balíčků i Dárkových kupónů byl definitivne ukončen.

Jak si zruším učet?

Neaktivní uživatelské účty budou časem automaticky smazány a není tedy třeba dělat nic. Pokud ale chcete mít jistotu nebo zrušení okamžitě, napište nám žádost přes Kontaktní formulář.

Nezobrazují se mi / Nefungují mi žádné soubory. Jak to?

Patrně se nejedná o vaše soubory, ale soubory jiných uživatelů, ke kterým již od 1.12.2023 není a nebude možné přistupovat. K dispozici jsou vám nyní pouze soubory, které jste sami nahráli.

Proč mi nefunguje sdílení nahraných souborů a složek mezi uživateli?

Od 1.12.2023 přestalo být jakekoliv sdílení souborů a složek možné a služba slouží pouze pro potřeby osobního nebo firemního zálohování.

Kde je moje zahrádka? Kam zmizela Greenmania? Co moje voda?

Litujeme, ale edukativní sběratelská hra Greenmania byla k 1.12.2023 bez náhrady ukončena.

Koupil jsem si plán a chci jej zrušit, jak to mám udělat?

Nejjednodušším způsobem je jít na stránku Nastavení, kde je sekce "Aktivní předplatné". Je-li neaktivní znamená to, že jste uhradili pouze jednorázovou částku (nebo jste to již dříve sami zrušili) a po skončení aktuálního období (typicky jeden měsíc od nákupu) služba sama skončí a vy nemusíte dělat nic dalšího.
Pokud lze na sekci "Aktivní předplatné" kliknout a otevře se dialogové okno, zvolte volbu "Zrušit předplatné", kterou je potřeba na následující obrazovce ještě potvrdit tlačítkem "Zrušit předplatné". Tím se zajistí, že už žádné další platby do budoucna probíhat nebudou.

Kam zmizela možnost vyhledávát soubory?

Vyhledávání mezi nahranými soubory je pro přihlášené uživatele i nadále k dispozici. Odkaz na externí vyhledávače byl odstraněn. Přístup k souborům ostatních uživatelů není od 1.12.2023 již možný.

Jak mohu poslat soubor kamarádovi?

Přejděte na stránku: https://send.uloz.to/ Nahrajte soubor, který chcete poslat a nastavte platnost odkazu. Po nahrání souboru vám služba vygeneruje odkaz, včetně QR kódu, který můžete poslat kamarádovi. Nahrané soubory jsou zabezpečeny end-to-end šifrováním. Služba Ulož.to Send vznikla v roce 2020 jako reakce na zrušení služby Firefox Send a je postavena na upraveném zdrojovém kódu od Tima Visée.
Aktualizace: V reakci na dezinterpretaci funkcionalit služby některými novináři bylo Ulož.to Send 10.1.2024 zrušeno (dříve vytvořené odkazy budou fungovat až do ukončení jejich platnosti). Uživatelům doporučujeme používat službu upload.nolog.cz aktivistického technologického kolektivu www.NoLog.cz nebo další variantu této služby, kterou uživatelé najdou v seznamu veřejných instalací.

Mohu své dokumenty upravovat nebo spolupracovat s ostatními?

Využijte službu https://cryptpad.uloz.to/ Jedná se o platformu navrženou pro zabezpečenou a efektivní online spolupráci. End-to-end šifrování zajišťuje, že všechny informace zůstávají chráněné před neoprávněným přístupem. Vytvářejte a sdílejte různé typy dokumentů, organizujte projekty pomocí kanbanových tabulek, pište a testujte kód nebo využívejte digitální whiteboard pro brainstorming.

Plány a předplatné

Je Ulož.to Disk k dispozici zdarma?

Ano, Ulož.to Disk ve variantě FREE je k dispozici zdarma. Využívat můžete nahrávání i stahování souborů. Jako registrovaný uživatel můžete své soubory spravovat zdarma.

Každý měsíc je k dispozici ale pouze 50 GB FUP na Rychlé stahování a pak už je k dispozici jen pomalé stahování zdarma z Detailu souboru, které je omezeno rychlostí na 300 kB/s a navíc nemůžete stahovat více souborů najednou. Pokud vás nebaví čekat, můžete upgradovat na některý z plánů a využít Rychlé stahování, které je limitováno pouze rychlostí vaší internetové linky.

Jaké jsou výhody placených plánů na Ulož.to Disku?

Placené plány PREMIUM, MAX, ULTRA a ULTIMATE nabízejí uživatelský komfort v mnoha směrech. Umožňují měsíční a roční opakované automatizované platby platebními kartami, nabízejí vysoké objemy garantovaného diskového prostoru, velkorysou měsíční FUP na Rychlé stahování a extra režim dodatečného zálohování všech dat. Aplikace Ulož.to Disk Sync pro Windows navíc nabízí komfortní způsob a synchronizace vašeho PC s Ulož.to cloudem.

Proč mi nejde prodloužit Ulož.to Disk plán?

V případě, že máte aktivní předplatné, bude služba automaticky prodlužována a účtována z vámi zadané platební karty.
V případě, že jste zakoupili službu jednorázově, lze objednat maximálně 2 po sobě jdoucí období.
Z jednorázového Disku můžete přejít na předplatné. Nevyužité období vám bude kompenzováno v podobě slevy na první platbu. Objednat lze pouze delší období, než je aktuálně předplaceno.

V minulosti jsem měl aktivní Datový balíček, ale už nemám. Jak je to možné?

Nejprve si ověřte, že opravdu používáte ten správný uživatelský účet, na kterém byl Datový balíček skutečně aktivován. Následně v Sekci Statistik naleznete informace o tom, zda již náhodou nevypršela jeho platnost.

Jsem plátce DPH se sídlem mimo ČR. K nákupu bych chtěl fakturu. Jak mám postupovat?

Pro vystavení daňového dokladu nás kontaktujte přes Kontaktní formulář s touto žádostí a uvedením čísla VAT fakturovaného subjektu v mezinárodním formátu do 20 dnů od provedeného nákupu. Fakturu pak zpětně připravíme a zašleme.

Stahování z Disku

Rychlé stahování (pomocí dat) je pomalé. Co mohu dělat?

Udělejte si prosím test rychlosti a zašlete nám URL odkaz na výsledek měření, který naleznete po dokončení testu níže na stránce nebo v adresním řádku.

Evidujete pomalé stahování u více souborů nebo jen u jednoho konkrétního? Pošlete nám URL odkaz na problémový soubor. Prosíme o zaslání kompletního odkazu ze správce stahování (ve většině prohlížečích jej vyvoláte stiskem kláves [CTRL]+[J], kde lze následně pomocí pravého tlačítka myši vyvolat kontextovou nabídku pro zkopírování cílového odkazu). U odkazů prosíme o uvedení přibližné rychlosti, jakou stahování probíhalo.

Dále se prosím přihlaste pomocí svého účtu, stáhněte tento soubor a zaznamenejte rychlost, jakou se stahoval.

Následně prosíme o stažení těchto souborů (jednotlivě) a zaznamenání údajů o rychlostech jejich stažení:
1. soubor
2. soubor
3. soubor
4. soubor

Testovací scénář je potřeba udělat v době, kdy evidujete problém a na stejném zařízení.

Stahování zdarma je pomalé. Kde je slíbených 300 kB/s?

Uváděná rychlost 300 kB/s je maximální možná, ale není garantována. Rychlost stahování zdarma může být omezena podle aktuálního vytížení jednotlivých serverů. Naproti tomu Rychlé stahování za data nebo v rámci FUP u přihlášených uživatelů žádné omezení nemá.

Lze stahovat z příkazové řádky, například skrze NAS zařízení?

Ano, u účtů přihlášených uživatelů je to možné, příkaz pro stáhnutí je následující:

curl --connect-timeout 60 -O -L --basic --user username:token 'https://ulozto.cz/file/abcdefg/nazev.souboru'

Je pouze třeba nahradit hodnotu 'username' za vaše přihlašovací jméno k účtu, 'token' získáte v Nastavení a požadovaný URL odkaz na soubor.

Chci automaticky stahovat soubory do mého počítače "na dálku". Jak na to?

Nejlepší možnosti pro automatické stahovaní souborů představuje samozřejmě Ulož.to Disk Sync pro Windows.

Proč jsou v některých případech vyžadována data pro Rychlé stažení mých vlastních souborů?

Vyčerpali jste svůj měsíční limit pro Rychlé stahování vlastních souborů. Každý plán má svůj vlastní měsíční limit pro přenos vlastních souborů. Limit je 50 GB pro FREE plán, 10 TB pro plán PREMIUM apod. Jakmile tento limit překročíte, můžete vlastní soubory stahovat Rychlým stahováním jen s využitím dat. Limit pro stahování vlastních souborů je resetován 1x měsíčně, a to buď v den nákupu vašeho plánu, nebo v den registrace pro uživatele s FREE plánem. Vždy je možné využít Pomalé stahování zdarma z Detailu souboru.

Nahrávání

Jak velký soubor mohu na Ulož.to Disk vůbec nahrát?

Maximální velikost nahrávaného souboru není na straně serveru nijak omezena. Pro nahrávaní opravdu velkých souborů (10 GB a více) doporučujeme použít API nebo Ulož.to File Manager s možností navazování přerušených spojení.
Alternativně je pak možnost rozdělit velké soubory do několika menších archivů (např. pomocí programů WinRAR či WinZIP).

Chci mít větší komfort při nahrávání souborů na Ulož.to Disk. Jak toho mohu dosáhnout?

Pro nejpohodlnější nahrávání obsahu na Ulož.to Disk využijte aplikaci Ulož.to Disk Sync pro synchronizaci složky mezi místním zařízením a cloudem nebo Ulož.to FileManager, který rovněž nabízí možnost automatického nahrávání, správu, práci se složkami, možnost zpomalení i navazování nahrávání apod. Můžete také zkusit použít oficiální nahrávací rozhraní (API).

Nahrávání souborů na Ulož.to Disk je pomalé. Mohu s tím něco udělat?

Ulož.to nijak nelimituje rychlost nahrávaní, soubory jsou nahrávány maximální rychlostí, kterou vám vaše internetové připojení a váš prohlížeč nebo aplikace dovolí.

Chtěl bych smazat soubory, které jsem dříve nahrál. Jak na to?

Pokud jste soubor nahrál jako přihlášený uživatel, můžete jej kdykoliv najít a vymazat v sekci Moje soubory.

Kolik místa mám na Ulož.to Disk opravdu k dispozici?

Váš prostor na Ulož.to Disk není limitován, můžete zde nahrávat, kolik souborů chcete. S plánem FREE je ale garantováno pouze 50 GB místa a souborům přes tento limit se může stát, že někdy v budoucnu mohou být odstraněny. Pokud si ale pořídíte některý z placených plánů Ulož.to Disku, získáte tak garantované objemy o velikostech několika terabajů (TB) a více.

Uživatelská administrace

Co je to Tmavý režim (Dark mode) a jak si jej mohu aktivovat nebo změnit?

Jak je zřejmé z jeho názvu, tmavý režim upraví barvy uživatelského prostředí na Ulož.to Disk webu. Většinou se invertují barvy, takže místo černého textu na bílém, uvidíte světlý text na černém pozadí. Tmavý režim šetří vaše oči, protože velká část uživatelského prostředí ztmavne a do obličeje vám už nebude svítit tolik světla z obrazovky počítače nebo mobilu. Na webu můžete tmavý režim jednoduše vypnout nebo zapnout - v pravém horním rohu hledejte menu a v něm přepínač s ikonami slunce a měsíce.

Aplikace

Mohu nějak synchronizovat soubory mezi svým počítačem a Ulož.to Disk cloudem?

Ano. Můžete tak učinit pomocí naší aplikace Ulož.to Disk Sync pro Windows, která za vás bude automaticky synchronizovat soubory mezi jednou složkou na vašem počítače a Ulož.to Disk cloudem, a to jedním, druhým nebo oběma směry, podle toho jak si jej nastavíte.

Koš na soubory

Co je to Koš a k čemu slouží?

Koš slouží pro přihlášené uživatele a končí v něm smazané soubory. Koš je určen k záchraně souborů smazaných omylem nebo dlouho nepoužívaných souborů. K souborům v Koši se kromě vlastníka nikdo nedostane. Po dobu 30 dní lze soubory z Koše obnovit, stáhnout nebo odstranit trvale. Po uplynutí této lhůty jsou soubory automaticky odstraněny.

Jak obnovím soubor z Koše?

Pokud nechtěně smažete soubor, nebojte se, máte hned několik možností, jak jej z Koše obnovit:

  1. Na stránce s detailem souboru - volbou Obnovit
  2. V Koši - u každého souboru je menu s volbou Obnovit a Odstranit trvale
  3. Tlačítkem Obnovit vše v Koši - pohodlná volba, která slouží k hromadné obnově souborů

Soubory z Koše se obnoví do původního umístění, složky a dostupnosti. Koš je k dispozici pouze pro přihlášené uživatele.

Proč je můj soubor v Koši?

  1. Soubor jste smazal - dá se z Koše obnovit jedním kliknutím
  2. Soubor vloží do Koše automat - soubory, které nebyly velmi dlouho používány, mohou být automaticky přesunuty do Koše
  3. Pokud se tak stane, upozorníme vás a soubory z Koše máte stále ještě možnost Obnovit. Soubory zůstanou v Koši po dobu 30 dní a poté z něj budou automaticky odstraněny.

Nenašli jste odpověď na vaši otázku? Napište nám přes Kontaktní formulář.